آشنایی با امکانات مختلف درس افزار( فیلم)


ممکن است تصور شود دسته‌بندی کاربران در قالب کارگروه همان [[گروه بندی]] است. درصورتی که به تقسیم کاربران در یک درس توسط دبیر، گروه‌بندی می­‌گوییم؛ ولی ایجاد کارگروه در واقع گروه‌بندی کاربران در سطح سایت می‌باشد.




هدف از ایجاد کارگروه

هدف کارگروه‌ها این است که همه اعضای کارگروه بتوانند به راحتی در یک دوره ثبت نام کنند. این کار را می‌توان با استفاده از [[همگام سازی کارگروه]] انجام داد.

همچنین در قسمت‌های مختلف سامانه، به جهت تسهیل و تسریع امور میتوان با انتخاب یک یا چند کارگروه، فعالیت‌هایی را به کلیه اعضاء آن اختصاص داد. مثلا برای همۀ اعضای کارگروه پیامک ارسال کرد یا برای ایجاد [[کارنامه]] در پنل کارنامه از این قابلیت استفاده نمود.

باید به این نکته توجه داشت که هنگام اضافه کردن عضو جدید به یک کارگروه، آن کاربر در تمامی دروس کارگروه مربوطه عضو خواهد شد و نیازی به [[ثبت نام دستی]] کاربر در تک‌تک دروس نخواهد بود. بدیهی است در صورت حذف کاربر از کارگروه، او از تمامی دروس مربوط به آن کارگروه حذف خواهد شد.


نحوه ایجاد یک کارگروه

گروه‌های همگانی را می‌توان از قسمت حساب‌های کاربری در مدیریت سایت ایجاد کرد.

1 - ابتدا از این مسیر وارد بخش کارگروه‌ها شوید :   مدیریت سایت> کاربران> حساب‌های کاربری> کارگروه‌ها



2 -   روی دکمه "اضافه کردن یک کارگروه جدید"  کلیک کنید. توجه داشته باشید که در لیست کشویی "سطح" شما می‌توانید بین در دسترس قراردادن کارگروه خود در کل "سیستم مرکزی" سایت یا در یک گروه درسی مشخص، یکی را انتخاب کنید.




3- کارگروه‌ها به طور پیش‌فرض برای معلمان قابل مشاهده هستند اما برداشتن علامت "قابل رؤیت" به این معنی است که آن‌ها برای استفاده معلمان در دوره‌های آموزشی در دسترس نیستند.

در انتها جزئیات را کامل نموده و تغییرات را ذخیره کنید؛ حال می‌توانید به [[اضافه کردن اعضای کارگروه]] بپردازید.