آشنایی با درس افزار ( دبیران)

به درس‌افزار خوش آمدید. 
در اینجا آموزش‌های ابتدایی برای شروع به کار با درس‌افزار برای شما قرار گرفته است. این آموزش‌ها در ۳ بخش زیر ارائه شده است: 


3. آشنایی با ابزارهای پر کاربرد

3.1. گام اول -آموزش کم کردن حجم فیلم با نرم‌افزار HandBrake

در این قسمت نرم افزار HandBrake معرفی شده است. کم کردن حجم نوعی فشرده سازی هست که به ازای از دست دادن برخی جزئیات در فیلم، حجم آن کاهش می‌یابد. همین جزئیات ملاک کیفیت هستند. یعنی فیلمی که حجمش دستکاری نشده، در بالاترین کیفیت خود قرار دارد. 

زمانی که می خواهیم فیلمی را فشرده کنیم یا اصطلاحا حجم آن را کم کنیم، همواره باید  توازن 2 پارامتر کیفیت و حجم را در نظر داشته باشیم. یعنی فیلم را به قدری فشرده کنیم که کیفیت آن در حد قابل قبولی باقی بماند. برای این منظور تنظیمات از پیش تعریف شده ای در ابزارهای فشرده سازی وجود دارد که ما نیز قصد داریم بدون هیچگونه دردسر و داشتن علم آن، این کار را انجام دهیم.

یک نکته دیگر هم این است که ما اینجا فشرده سازی برای درس افزار را خواهیم دید، اما شما می توانید با سایر تنظیمات، فشرده سازی را برای نیازهای مختلف دیگرتان نیز انجام دهید. مثلا فیلمی دارید که حجم زیادی از فضای ذخیره سازی رایانه تان را گرفته و شما قادر خواهید بود تا با انتخاب تنظیمات مناسب، از حجم آن ها کم کنید. فقط یادتان باشد تا از کیفیت تبدیل خودتان مطمئن نشدید فایل اصلی را پاک نکنید.

در ادامه با نرم افزار HandBrake که یکی از ده ها ابزار موجود فشرده سازی فیلم است (اما یکی از بهترین ها) آشنا خواهیم شد: