آشنایی با امکانات مختلف درس افزار( فیلم)

در این بخش قصد داریم شما را با بخش‌های مختلف محیط درس‌افزار آشنا کنیم. امکانات مهمی که در این سامانه در اختیار شما قرار گرفته است در ویدیوهای مختلف این بخش توضیح داده شده است. با تسلط بر این موارد می‌توانید به بهترین و حرفه‌ای‌ترین وجه ممکن با کاربران تعامل کنید.

یکی از امکانات جدید و منحصربه‌فرد [[سامانه درس افزار]] ارائه کارنامه مادر به مسئولین مدرسه می‌باشد که از این طریق بتوانند لیست نمرات کلیه دانش‌آموزان هر پایه تحصیلی را به‌صورت یکجا مشاهده کرده و پرینت بگیرند. برای این منظور به قسمت کارنامه‌ها در پنل کارنامه رفته و با کلیک کردن آیکون مربوط به کارنامه مادر، این لیست قابل مشاهده است.

به این نکته توجه داشته باشید که عمل نمره‌دهی کلیه دروس باید انجام شده باشد، کارنامه را در حالت پیش‌نمایش قرار دهید تا آیکون کارنامه مادر فعال شود.


در این قسمت یک کارنامه مادر را بعنوان نمونه مشاهده می‌کنید. کلیه نمرات دانش‌آموزان یک پایه، معدل، و رتبه کلاس و پایه را در یک کارنامه واحد می‌توانید ببینید. (در این نمونه چون تنها یک کلاس در پایه دهم تجربی بوده، رتبه کلاس و پایه یکسان است.)


آیکون دیگری تحت عنوان «کارنامه مقایسه کارگروه» نیز پس از قراردادن کارنامه در وضعیت «پیش نمایش» یا «منتشر شده» قابل مشاهده می‌باشد که میانگین نمرات دروس مختلف یک کلاس را با میانگین پایه در آن درس مقایسه می‌کند.